Smeds leimat?

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta wanhasta kalastukseen liittyvästä. Wanhat uistimet, välineet ja kaiken maailman tunnistuskysymykset.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
abboreman
Viestit: 2758
Liittynyt: 16:45:03 21.04.2006

Smeds leimat?

Viesti Kirjoittaja abboreman »

Tuli tuossa mieleen,että kun Paulin poika tekee noita uistimia nykyisin nii tuleeko niihin yhä tämä Paulin smeds-leima?
Samoin tuolla huutonetissä näkyy smedsejä,joissa lukee pahveissa "designer P.smeds" nii onko tuo vain merkki suunnittelijasta,muttei itse tekijästä?
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Oispahan kyllä mukava tietää tekeekö poika samlla leimalla!
Jokune vanha kaapista löytyy.

T: Sami
Avatar
JuhaS14
Viestit: 279
Liittynyt: 22:32:20 06.05.2006

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

Mulla on pari uutta pakissa, jos voitte pistää kuvan leimasta niin voin huomenna tarkistaa?
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Mie en pysty laittaa kuvia, ku se joka niitä tästä taloudesta osaa tänne laittaa ni on reissussa.

T: Sami
Avatar
Wallu
Hymyilevä Haukiguru
Viestit: 1570
Liittynyt: 16:39:51 22.04.2005
Paikkakunta: Nordsjö

Viesti Kirjoittaja Wallu »

JuhaS14 kirjoitti:Mulla on pari uutta pakissa
No kai sinä niistä pakissa olevista voit tarkistaa leiman ilman kuvaakin, ja jos tuo ei natsaa niin etsi Heittokalastusinfosta vaikka haulla.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Avatar
JuhaS14
Viestit: 279
Liittynyt: 22:32:20 06.05.2006

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

Wallu kirjoitti:
JuhaS14 kirjoitti:Mulla on pari uutta pakissa
No kai sinä niistä pakissa olevista voit tarkistaa leiman ilman kuvaakin, ja jos tuo ei natsaa niin etsi Heittokalastusinfosta vaikka haulla.
Juu, eiköhän noissa kuitenkin ole jonkunlainen leima muistikuvani mukaan joka tapauksessa, eli en tiedä minkälainen tuo "orginaali" leima on.

Käsitin että aiheessa kysytään jotain tiettyä orginaali leimaa.

Mutta antaapi sitten olla... Ehkä Wallu sen leiman tänne pistää millainen niissä uusissa Smedseissä on.
Kalakaitsu
Viestit: 118
Liittynyt: 15:55:53 16.07.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kalakaitsu »

Tilasin valmistajalta tänä syksynä muutaman Smedsin ja ne olivat samanlaisia kuin 15v sitten ostetut pellit.
Avatar
abboreman
Viestit: 2758
Liittynyt: 16:45:03 21.04.2006

Viesti Kirjoittaja abboreman »

no löytyhän tämä vihdoin ku oli siirretty.

Joo mulla on vanhoja smedsejä suoraan itse tekijältä saatuna ja niissä on leimat(yhdessä jotain extramerkintöjä,en muista mitä)

Nyt ostin kuitenkin netin kautta smedsejä kun halvalla lähti...eipä ole leimoja muuta kuin numero :roll: Tuolta voi huutonetistä käydä katsomassa minkälaisessa paketissa ovat

http://riemun.huuto.net/auctionimages/5 ... 4-orig.jpg (linkin saa poistaa jos kielletty laittamasta)

Jotenkin vain kaivelee mieltäni et ovatko piraatteja tms?
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Jotenkin vain kaivelee mieltäni et ovatko piraatteja tms?[/quote]


Vai oisko sen pojan tekemiä :?:

Ei sitä poikaa kukaan tuntis? Vois soittaa ja varmistaa miten hommat menee.


T: Sami
Avatar
abboreman
Viestit: 2758
Liittynyt: 16:45:03 21.04.2006

Viesti Kirjoittaja abboreman »

Nii nii,varmastikin ovat pojan tekemiä mut mun mielest sillon pitäis mainita jotenkin? Yleensäkin arvokin on jo aika eri uustuotannolla ja niillä edesmenneen uistimilla. Paulin designer mainitaan ja sama nimi,jotenkin vain ei kivaa et puhutaan sit samoista uistimista kuin mitä oli Paulin tekeminä.
Jokinen
Viestit: 17
Liittynyt: 23:01:04 21.04.2005

Viesti Kirjoittaja Jokinen »

...
Viimeksi muokannut Jokinen, 10:32:21 07.12.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
abboreman
Viestit: 2758
Liittynyt: 16:45:03 21.04.2006

Viesti Kirjoittaja abboreman »

Jokinen kirjoitti:Paulin tekemät Smedsit oli P.J Smeds leimoilla. Luulisin, ettei tuo P.Smeds tarkoita Paulia, vaan hänen poikaansa Paavoa? Hänhän taisi tehdä peltejä aikaisemmin Noadi nimellä.
Loogista,mutta silti niin pirullista :lol:

Tästä lähtien alkaa tarkka tarkkailu et miten ovat. Mul on pari noita "noaidi,noadi" uistimiakin mut ne onkin helppo erottaa ku kevyitä ja leimattuja.

Kiitos parhaimmasta ehdotuksesta,huomenna laitan seuraavan kyselyn kunhan näen et mikä se "erikoisleima" mulla onkaan. Sain Paulilta joskus uistimen juhlarasiassa ja siinä on eri tavalla tehty "kirjoitusta" ja samantyylisessä rasiassa kuin ovat nämä vuosiuistimet räsäsellä.
Old fart
Viestit: 40
Liittynyt: 07:58:58 05.10.2005
Paikkakunta: Grande K

Viesti Kirjoittaja Old fart »

Törkkäisen lusikan teidän muiden soppaan lähinnä pääotsikon vuoksi.

Olen havainnut, että Smedseissä on käytetty eri kirjaisintyyppejä numeroita varten. Ero on pienehkö mutta selvä. Jotkut numerot ovat "vanhemman" tyyppisiä (helppo nähdä erityisesti kolmosen ja viitosen kohdalla). Lisäksi Smedsin leima on tyyppinumeron yläpuolella, kun kyseessä on vanhat numerokirjasimet. Uudemmissa Smedsin leima on tyyppinumeron alapuolella.

Voiko tässä olla asiaa, vai olenko hakoteillä?

Kuuluuko kenties antiikin puolelle (kuten minäkin :oops: )
Thought I'd something more to say...
Avatar
conolon
Viestit: 212
Liittynyt: 19:40:17 21.04.2005
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja conolon »

Kuuleman mukaan noita designed by P. Smeds-peltejä valmistaa kaksi ruotsalaista heppua, saaneet kuulemma luvan Ruotsissa asuvalta Paulin pojalta???
Laatu huomattavasti heikompi kuin Paulin tekeleissä (ainakin niissä mitä Haaparannassa hiplailin).
Vastaa Viestiin