Ison nelitahtikoneen kuljetus
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Ison nelitahtikoneen kuljetus
Tuli sovittua kaupat 60hv nelari peräroottorista. Pitäisi tuo henkilöautossa kuljetella veneen luokse. Nyt rupesi mietityttämään onko noissa jotain mitä olisi syytä ottaa huomioon kuljetuksessa? Painoa tuossa nyt on se 110kg, että tulee joka tapauksessa mielenkiintoinen operaatio 

Re: Ison nelitahtikoneen kuljetus
Itse lainaisin tai vuokraisin peräkärrin. Pääsisi aika paljon helpommalla. Selvitä vain kummalla kyljellä kone tulee kuljettaa ja liinoilla kiinni kärriin.
Ja itse laskisin joka tapauksessa kylkikuljetuksessa isohkosta nelarista moottoriöljyt pois.
- Jukka
Tollanen kulkee takapenkillä parin miehen voimin sillä kyljellä missä kuljetustallat on.
Isot eli 200 ja yli onkin sitte toinen juttu........
Isot eli 200 ja yli onkin sitte toinen juttu........
Apparinpaikalle pystyyn ja turvavöihin
-Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla-
Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Joo, mutta ovet ei välttis mahdu kiinni, mutta eihän se oo niin justiinsa, ja ainahan sen rikin vooi työntää aukiolevasta ikkunasta ulos, eiks auton sisässä kuljetettava kuorma saa ylittää metrin auton leveyssuunnassa, kunhan ylitys tapahtuu kuljettajan puolelta?Torsti kirjoitti:Tollanen kulkee takapenkillä parin miehen voimin sillä kyljellä missä kuljetustallat on.
Kuljetustalloja ei taida 60 hv koneissa nykyään olla.
- Jukka
Varmaan olis hyvä käydä veneen kanssa trailerilla myyjän luona ja pultata se kone edes vanhoihin reikiin ja tuoda sillä konstilla!
Täytynee luottaa että mahtuu tuohon farkku citikkaan. Traileria ei ole, eikä varmaan ihan heti tulekkaan kun ei ole normaalisti mitään tarvetta. Eikä se pelastaisi muutenkaan kun venettä ei sen päälle ennen jäiden lähtöä saa mitenkään. No täytyy pyytää liikettä lorottamaan öljyt pois ennen noutua ja lainata töistä pari mörköä nostoavuksi.
Myyjältä löytyi loppujen lopuksi "teline" jossa tuo makaa naamallaan, eli samalla tavalla kun veneen perässä ylös kipattuna. Autoon tuo ei tuolla tyylillä mahtunu mitenkään eli töistä peräkärry lainaan. Toivotaan vielä että koneen kiinnitysreijät on samassa kohtaa kuin vanhassa jonssonissa 

Mä kuljetin 50hv hondan kontissa Vantaalta Loviisaan, ei mitään ongelmia. Tommonen paino kun nousee kahteen mieheen aika helposti.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts