SV:n toiminta on nyt Daiwan sivuilla selvennetty, selväähän tämä on tietysti ollutkin mutta ei aivan kaikille. Induktori potkaistaan ulos ja sisään.
Ps. Perus SV saattaakin olla kuvioissa vielä pitkään kun epäilin että perus Z jää historiaan.
Daiwan sivuilta:
"With the SV spool, the inertia of the spool kicks the rotor away from the spool and further into the sideplate, increasing the magnetic pressure. This makes sure that when the spool is at it's peak speed, you wont backlash. As the spool slows in the middle of a cast, the rotor kicks back into the spool, lessening the magnetic pressure."
Kuinka pitkälle heität?
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Kuinka pitkälle heität?
Asiatonta pohdintaa kalliimman pään bassihyrristä. Bassihyrrrät ovat suunniteltu nopearytmiseen bassin kalastukseen, itse tykään kalastaa samalla rytmillä, lyhyttä ja keskipitkää heittoa veneestä tiheään. Tämä tyylin kalastus ei voi tapahtua missään muualla kuin rantoja/karikoita koluamalla niin että siinä olisi jotain järkeä. Kohdekala on silloin Suomen järvillä luonnollisesti hauki, muuta syötävää sieltä ei löydy. Siksi Steezit minulla on pelkästään hauen kalastukseen. Yleensä näitä ostetaan ahvenen ja kuhan kalastukseen... joissa ominaisuudet menevät hukkaan, Patriotin setit riittää niihin hyvin ... Ainakin itse olen näin miettinyt. Jos maksaa kelasta ryöstöhinnan, sitten heittää sillä jigiä ahvenelle tai kuhalle, mikä on yhtä mielenkiinoista kuin lahnan pohjaonginta, mikä kyllä on ihan mielenkiintoista mutta hektisyys on samaa tasoa, niin kyllä siinä varmaan miettii että mitä on mennyt tekemään. tä?
Re: Kuinka pitkälle heität?
Vuodelle 2026 tulee taas uusi Steez: SV Light TW joka on muuten sama kela kuin Steez 24 SV TW 100 mutta siinä on kevyempi puola samalla siimatilavuudella, kelan paino näyttäisi kuitenkin olevan sama 160 g. Tätä saa myös nopeammalla välityksellä 9.2/92cm. Tulee rinnakkaismalliksi eikä korvaa 24 Steez SV:tä.
Googlekääntäjä tiesi kertoa vielä että Light versiolla haetaan parannusta matalan lentoradan heittoihin, eli vaakaan tapahtuviin heittoihin.
Googlekääntäjä tiesi kertoa vielä että Light versiolla haetaan parannusta matalan lentoradan heittoihin, eli vaakaan tapahtuviin heittoihin.