siimapituudet

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: siimapituudet

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Kyl se vaan ihme on.
Joskus ainoostaan laitavavat ja etulevittäjät antaa kalaa, ku laanareitten takana on iha hiljasta :mitaviddua:
Ja etulevittäjän syötti ui veneen kupeella silleen et sä näät syötin koko ajan=vavan mitta siimaa.
Eikä mulla laitavavoissakaan oo siimaa ku max.15m.
Potkurivirta mulla on yleensä iha hiljanen :mitaviddua: :mitaviddua:
Mut potkurin alta 4-5m syvyydestä sit joskus kopsahteleekin..

Toisinaan asia on taas täysin päinvastoin.
Oikeestaan 2 ulointa laanaria antaa kalaa jotka pitkillä siimoilla.

Tämä menee taas näihin henkimaailman juttuihin, eikä tota kalan sielunelämää tunnu koskaan oppivan.
Siinäpä myös lajin viehätys.(kai)
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: siimapituudet

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Ja muistan täs taannoin ku Airistolla vetelin 3 päivää.
Taisin saada plaanareiden takaa yhen kalan, mut potkurista ja laidalta kopsahti tuon tuosta.

Lopux mulla olikin normivavoista koottu 8 vavan muodostelma venettä kiertämässä laanareitten lisäx.
Ja kalaa tuli, muualta ku laanareitten takaa :lol:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
081276
Viestit: 11
Liittynyt: 10:18:13 17.10.2013

Re: siimapituudet

Viesti Kirjoittaja 081276 »

potkurivirta hyvä kalapaikka..

aina kannattaa virittää uistin tai kaksi potkuriin,lähin ihan 5metrin päähän..
Avatar
drwho
Viestit: 684
Liittynyt: 15:11:48 16.12.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: siimapituudet

Viesti Kirjoittaja drwho »

Karppaaa kirjoitti:Iskeekö kalat tosiaan noin pirun läheltä venettä :shock: Itse oon olettanu että alle 20m siimalla olis ihan turha vetää. :lol:
Mä vedän kesällä kovalla syönnillä kuhaa 18m vapareilla ni kerkee laskee uistimet nopeemmin vetoon.
mylläri
Viestit: 707
Liittynyt: 11:41:18 19.04.2006

Re: siimapituudet

Viesti Kirjoittaja mylläri »

Eipä oo perästä ihan lyhyet siimat antanu koskaan mitään. Nykyään laitan perään 2 vapaa, joista toiseen vähän painoa ja 40 m siimaa ja toinen pintaan 30 m päähän. Noitten lisäksi on 2 plaanaria puolilla. Taimenen uistelusta siis kyse.
Lajin helppous viehättää.
081276
Viestit: 11
Liittynyt: 10:18:13 17.10.2013

Re: siimapituudet

Viesti Kirjoittaja 081276 »

taimenista ja lohista noin 25% mulla tullut ihan 5metrin päästä potkurista.. usein kyllä kala ei jää kiinni mut aina kannattaa koittaa. yleensä kun potkurista tulee niin plaanarit ja sivu vavat harvemmin antaa ja päinvastoin. ja tämä näsijärvellä.
081276
Viestit: 11
Liittynyt: 10:18:13 17.10.2013

Re: siimapituudet

Viesti Kirjoittaja 081276 »

keskiviikkona komea päivä näsijärvellä.. viitisen tuntia kaverin kanssa uisteltiin ison otavan lähellä.. potkurivirrasta isoon metsoon kulta mustaan iski 1,2 kilonen taimen.
Avatar
yki
Kelju K. Kojootti "Unsuper Genius"
Viestit: 569
Liittynyt: 15:44:31 08.05.2005
Paikkakunta: häme

Re: siimapituudet

Viesti Kirjoittaja yki »

Niitä "ihme" tärppejä on kyllä tullut,niin tanelle kuin muillekkin kaloille,kuhan olen saanut kun seisoin veneessä vapa sivulla,siimaa ulkona ehkä max,1,5m,.
Mutta jos pinnassa kiskoo niin eikös se ollut jokseenkin niin että kun tietty pituus ulkona niin vaappu sukeltaa maksimiin jonka jälkeen siiman vastus kasvaa niin isoksi että pienimmät vaaput periaatteessa nousevat pinnempaan kun siimaa lisätään,se oli jossain erä-lehdessä kun testasivat.
Vain raukka painaa jarrua ja savolaiset PAKOTETAAN käyttämään kumia.
Vastaa Viestiin