Jackson Kayak - Cuda

Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

Sun tarttee valita muuten uus väri. Sun sekä mun suosikki väri tippu pois vakioväristä ilmeisesti. Touh
Vahvistelen vielä asiaa
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja izengard »

Pastori silli kirjoitti:Sun tarttee valita muuten uus väri. Sun sekä mun suosikki väri tippu pois vakioväristä ilmeisesti. Touh
Joo itekki hokasin, voehan perseen suti. Pittää sitte valita joku ei-niin-hyvä kai. :?
Avatar
haukimiku
Viestit: 15
Liittynyt: 11:28:59 23.09.2012

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja haukimiku »

Terve vaan kaikille kajakisteille! Olen kirjoitellut samalla nimmarilla naapurifoorumilla kellurenkailusta ja haukiperhostelusta lähinnä, kuviakin löytyy...
Nyt iski kesällä kajakkikuume, Eräketun koelenkin jälkeen huomasin tilanneeni Cudan! Ilman aikaisempaa kokemusta kalastuskajakeista elämys oli melkoinen, ja sieluni silmin näin aukeavat uudet kalavedet :D
Eilen viimein sain Eräketusta puhelun ja vahvistetiin 14 jalkaisen Cudan väriksi "olive" kun aiempi suosikkini "sand" ei enää ole tuotannossa. Maastokuviot olisivat kyllä kiinnostaneet, mutta aika vaikea noin pienten värimallien perusteella arvailla, miltä se kajakissa näyttäisi.
Tieto että saisin Uuden Uljaan Alukseni jo talvella, oli varsin mukavaa kuultavaa, silloin kaiken mennessä putkeen jäiden lähtiessä keväällä kaikki varusteet olisivat iskussa.
Palailen varmasti jatkossa foorumille useinkin huutelemaan, ja GoPron-telineen takia joutunette sietämään myös tylsiä pönökuvia. Koittakaa kestää :twisted:
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

:juu:
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja izengard »

Pe kävin omani hakemassa ja kikkailin vkl yli Tampereella. Eilen sain sen turvallisesti kotiin.
Varustelu voi alkaa. 8-)
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

izengard kirjoitti:Pe kävin omani hakemassa ja kikkailin vkl yli Tampereella. Eilen sain sen turvallisesti kotiin.
Varustelu voi alkaa. 8-)
Missä kuvat viipyy?

Itselläkin varmaan kajakin vaihto tulossa eteen!
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Pastori silli kirjoitti:Itselläkin varmaan kajakin vaihto tulossa eteen!
Joko säkin ostan Riden tai Commanderin? :bigboss:
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja izengard »

Ai te odotatte kuvia! Pitääpä järjestää!
Anteeksi ajattelemattomuuteni. :oops:
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

Jarzi75 kirjoitti:
Pastori silli kirjoitti:Itselläkin varmaan kajakin vaihto tulossa eteen!
Joko säkin ostan Riden tai Commanderin? :bigboss:
:buahaha: röpesin :buahaha:
Avatar
haukimiku
Viestit: 15
Liittynyt: 11:28:59 23.09.2012

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja haukimiku »

Ensimmäiset virittelyt Cudaan, keskikonsolin luukun saranointi ja vapaputken modaus perhovavalle sopivaksi. Nyt odottelen kaikuluotainta, ennenkuin rakentelen "kojelautaa" ja ehkä pitäisi räpiköidä ekat reissut ennenkuin ruuvailen ankkurisysteemeitä kiinteiksi...
IMG_0218.JPG
IMG_0218.JPG (74.96 KiB) Katsottu 5461 kertaa
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

haukimiku kirjoitti:Ensimmäiset virittelyt Cudaan, keskikonsolin luukun saranointi ja vapaputken modaus perhovavalle sopivaksi. Nyt odottelen kaikuluotainta, ennenkuin rakentelen "kojelautaa" ja ehkä pitäisi räpiköidä ekat reissut ennenkuin ruuvailen ankkurisysteemeitä kiinteiksi...
IMG_0218.JPG
Hyvältä näyttää alku.
Meinasitkos sä pitää keskikonsolin kannen 'puhtaana' kaikesta ylimääräisestä? Näkyy sulla perhovapa tossa, joten varmaan se onkin hyvä idea varsinkin jos seisten meinaa kannella hääräillä.

Ite kun vaan istuskelen, niin oon edelleen tyytyväinen siihen, että kaikki elektroniikka on konsolin kannessa jonka voi kokonaisena vaan heittää auton ronkkiin. Saahan sen konsolin tietty kanssa nopsaan irrotettavaksi jos haluaa purtiloa ylösalaisin auton katolla kuljettaa kuten mä teen.

Mua on alkanut himottaa toinen luotain, jolla näkis veden alta tarkemmin struktuuria. Olis edes jotain kateltavaa kun kalat olen onnistunut välttämään aika tehokkaasti. Täytyy kattoa mihin sen sitten saisi kätevimmin kiinni jos sellaiseen haksahtaa.
Avatar
haukimiku
Viestit: 15
Liittynyt: 11:28:59 23.09.2012

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja haukimiku »

Joo, keskikonsolin kansi varmaan jää puhtaaksi koska tosiaan suurin osa kalastuksesta on haukiperhojen heittelyä. Luotain yms varmaan tulevat erilliselle 'laudalle', mustaa 15 millistä Etran levyyä on tallissa sitä varten.
Tuon konsolin luukun alle tulee joku sopiva boxi tai teline niin että kaikki työkalut yms ovat siellä ja penkin alla siinä taskussa.
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja izengard »

Kiitos haukimikulle hyvistä ideoista, luukun saranointi on jo ollutki mielessä mutta tuo vapaputkien modaaminen perhovavoille! Aeevan mahtavaa. :hattu:
-saamamies-
Viestit: 207
Liittynyt: 17:13:24 13.09.2011
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja -saamamies- »

No niin nyt on aika hommata se kajakki kun alkaa tuntua hölmöltä tämä päivittäinen rutiini eli lueskella läpi tätä kajakkikalastus osiota. Eli olen todennäköisestii hommaamassa tuon pienemmän cudan koska kalastus tulee tapahtumaan suurimmaksi osaksi järvillä ja lammilla ja varmaan muutamia kertoja tulee myös merellä käytyä tosin rantojen läheisyydessä eli ulapoita ei tule ylitettyä. Onkohan kenelläkään tiedossa onko tuota missään vielä näytillä ja olisi vielä parempi jos olisi tuo isompikin esillä samassa liikkeessä, koska kyseisiä kajakkeja en ole vielä livenä nähnyt ja en nyt hirveän varma ole enään tuosta mallistakaan kun tarkemmin ajattelen, mutta cudasta olen varma koska tuohon saa hyvin tavaraa piiloon kajakin sisään ja penkin hi/lo asento ja jakkaran mukavuus vie varmasti voiton toisesta kajakista jota olen miettinyt eli ride 135:sta. Toimitus ajoistakin joku tietävä voisi jotain kertoa kun varmaan kaikki kajakit mitä on nyt liikkeisiin tullut ovat menneet... Saa mulle yrittää joku myös omaa kajakkiaan tyrkyttää jos haluaa siitä luopua. :)
Avatar
tmu
Hyvätapainen nuorimies
Hyvätapainen nuorimies
Viestit: 791
Liittynyt: 19:31:20 24.04.2005
Paikkakunta: Viiala

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja tmu »

Heps,

Jos tässä saa mainita, niin KalastusSuomi Ideaparkissa myy noita molempia. Kuten muitakin tunnettuja kalastuskajakkeja.
Siellä pääsee myös ottamaan tuntumaa alusten vakaudesta vedessä/altaassa ja löytyy myös kalamiestä kiinostavaa hilpettä. Ja myös muutamia virittelyvinkkejä.

Ensi lauantaina 6.4 paikalla on myös maahantuoja itse ja Big Tunakin. Kello 12:00-15:00.
http://www.kalastussuomi.fi/fi/kurssit- ... a-6-4-2013
Make my day- Teemun päivä.
JHammer
Viestit: 331
Liittynyt: 15:57:39 08.03.2009

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja JHammer »

Mulla saamamiehen kanssa sama juttu! Olen nyt pääsiäisenä lueskellut jo jenkkienkin kajakkipalstat läpi! :D No ehken ihan kokonaan, mutta paljon on kahlattu.

Olikos kalastussuomella mimmonen toimitusaika cuda 14:lle? Täältä nuo jäät ei taida ennen juhannusta paljon lähtäkään, joten kauheeta kiirettä ei ole. Jos on tilaustavaraa, niin paljos me säästetään, jos saamamiehen kanssa samaan aikaan otetaan? :)
Affen
Percalan Fluviatilis
Viestit: 454
Liittynyt: 08:45:26 28.08.2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja Affen »

Ajattelin itse kanssa aluksi hankkia pienempää kajakkia, tyyliin Moken 12.5 / Cuda 12 kun jännäsin sitä maakäsiteltävyyttä ja auton katolle nostoa, tällänen hernekeppi kun kuitenkin olen.

Nyt kuitenkin kun tuota Cuda 14 tuossa hieman pyöritellyt niin ei se liian isolta tunnu, eli näin kuivaharjottelukokemuksella suosittelen sitä, vedessä en tosin vielä ole käynnyt sen kanssa :lol:
"Ne tekee,jotka osaa,jotka ei osaa,ne arvostelee"
Avatar
Turo
Viestit: 296
Liittynyt: 20:23:29 20.04.2005

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja Turo »

tmu kirjoitti:Heps,

Jos tässä saa mainita, niin KalastusSuomi Ideaparkissa myy noita molempia. Kuten muitakin tunnettuja kalastuskajakkeja.
Siellä pääsee myös ottamaan tuntumaa alusten vakaudesta vedessä/altaassa ja löytyy myös kalamiestä kiinostavaa hilpettä. Ja myös muutamia virittelyvinkkejä.

Ensi lauantaina 6.4 paikalla on myös maahantuoja itse ja Big Tunakin. Kello 12:00-15:00.
http://www.kalastussuomi.fi/fi/kurssit- ... a-6-4-2013
Hieno homma ku otit puheeksi. :D
Se on Big Tunan hankinta erittäinkin suurella todennäköisyydellä edessä, joten tarvii tulla ihmetteleen sitä lauantaina.

...Alkaa olla oikeesti pakko päästä kalaan... vuosien tauon jälkeen. :shock:
-saamamies-
Viestit: 207
Liittynyt: 17:13:24 13.09.2011
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja -saamamies- »

Taitaa ensi lauantaina olla ruuhkaa kajakkien luona. Itse ainakin menen paikalle ihmettelemään melootteja ja kaikkea muuta härpäkettäkin. Saa tulla nykäsee hihasta jos joku mut sieltä bongaa, olen se hukkapätkä ja vois vielä vaikka nykästä kmc-hupparin päälle :D
Pastori silli
Viestit: 395
Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja Pastori silli »

Toi on kyl upee juttu toi ideaparkin uima-allas! :juu:

Mikäli tietää, että haluaa oikeasti kokeilla laitteen rajoja niin kuivat vaatteet völjyy! :mrgreen:
-saamamies-
Viestit: 207
Liittynyt: 17:13:24 13.09.2011
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja -saamamies- »

Pitää vissii ottaa uikkarit mukaan et pääsee kunnolla fiilistelee :D
Avatar
tmu
Hyvätapainen nuorimies
Hyvätapainen nuorimies
Viestit: 791
Liittynyt: 19:31:20 24.04.2005
Paikkakunta: Viiala

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja tmu »

Äh, saamamies ehti väliin ja mun viesti hävisi bittiavaruuteen.

Cudaa löytyy hetimukaan kaksi kappaletta molempia kokoja. Seuraavat tulevat kesäkuun alussa.

Tervetuloa käymään, sorvataan kauppaa sitten kasvokkain!

Kukaan ei ole vielä altaassa uinut. Kehotan kuitenkin kaikkia jättämään kännykän altaan reunalle ennen kuin kokeilee.
Make my day- Teemun päivä.
-saamamies-
Viestit: 207
Liittynyt: 17:13:24 13.09.2011
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja -saamamies- »

Mitäs värejä sieltä löytyy?
Avatar
tmu
Hyvätapainen nuorimies
Hyvätapainen nuorimies
Viestit: 791
Liittynyt: 19:31:20 24.04.2005
Paikkakunta: Viiala

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja tmu »

Satanelikymppistä löytyy forest camo ja black widow. Pienemmästä oliivi ja limon.

Ettei kukaan hermostu, lopetan aiheesta täällä puhumisen tähän. Yv:llä, sähköpostilla ja puhelimella tavoittaa, jos haluaa.

Kajakkihan on kuin vene: jokaisen oma on paras. :D Toistaiseksi melon itse Commanderia.
Make my day- Teemun päivä.
Avatar
izengard
Viestit: 107
Liittynyt: 06:40:20 25.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Jackson Kayak - Cuda

Viesti Kirjoittaja izengard »

Viikon influenssan jälkeen kävin vähän ropaamassa kajakkiakin. Unettomia öitä aiheutti pöydällä 2 kappaleena lojunut keskikonsolin kansi ja sen saranointi.
Tallilla maailma kirkastui kun löysin semmosta 3mm kumia, jossa oli sisäänleivottuna joku vahvikekangas. Leikkasin siitä sopivan suikeron luukun sisään aivan reunoja myöten ja kiinnitin pienillä läpipulteilla, prikoilla ja nyloc-muttereilla. Tuli melekonen mutta vesitiivis. :)
Vapaputketki mallailin paikalleen...
Vielä pitäis kaikuluotain ja ankkurihässäkkä viritellä paikoilleen, eiköhän ne tule nyt tehtyä kun aurinko paistaa ja mies tervehtyy.
En alkanut ottamaan kuvia vuonna '81 asennettujen alkuperäisten loisteputkien valossa, vaan teen sen jokin kaunis päivä ja nykäisen Cudan auringonvaloon kuvattavaksi. Lisään vaikka tähän viestiin parit kuvat kiinnostuneille. Se voi olla jo huomenna se kaunis päivä. :mitaviddua:
Vastaa Viestiin