onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Avatar
Remox
Mr. KMC Metaani
Viestit: 1060
Liittynyt: 12:15:31 15.10.2008
Paikkakunta: Valkeakoski/Nokia

onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Remox »

http://kalastus.hongkong.fi/fi/veneily/ ... eID=455001

Kannattaako hankkia? Lähinnä mielenkiinto heräsi kun ni halpa verrattuna ursuitin tonnin arvoseen kapistukseen.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Samthemanilla oli tollanen Simriksessä koeajossa ja osaa kertoa enemmän. Pukeminen ja riisuminen vaikutti suht hanakalalta joten aika reilu koko kantsii tilata. Sami kertonee enemmän kokemuksistaan.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Jep. Muuten mukavan kokoinen L oli hartioista niin ahdas pukiessa, että piti pyytää apua.
Muuten ok, ei mikään muovipussi. Itseasiassa, manseteista löytyi illalla kosteutta, muttei puvusta. Kävin jopa uimassa ton kanssa, hyvin kellutti. Käytin ton kanssa takkia, oli mukava vielä niinkin. Päällä yllättävän mukava.
Taskut on surkeat, ja huppu puuttuu. Sekä vetoketju vanhanaikainen metalliketju. Niistä miinuksia.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Remox
Mr. KMC Metaani
Viestit: 1060
Liittynyt: 12:15:31 15.10.2008
Paikkakunta: Valkeakoski/Nokia

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Remox »

Samtheman kirjoitti:Jep. Muuten mukavan kokoinen L oli hartioista niin ahdas pukiessa, että piti pyytää apua.
Muuten ok, ei mikään muovipussi. Itseasiassa, manseteista löytyi illalla kosteutta, muttei puvusta. Kävin jopa uimassa ton kanssa, hyvin kellutti. Käytin ton kanssa takkia, oli mukava vielä niinkin. Päällä yllättävän mukava.
Taskut on surkeat, ja huppu puuttuu. Sekä vetoketju vanhanaikainen metalliketju. Niistä miinuksia.
Eli loppujenlopuks kannattaa harkita..
arousi
Viestit: 410
Liittynyt: 21:00:19 06.06.2012

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja arousi »

Allaolevan lainauksen perusteella puku pelastanee tarvittaessa henkesi, mutta ei yhtä miellyttävästi kuin Ursuit. Onko tuon miellyttävyyden hinta sitten 1000 euroa? Se on jokaisen ostohetkellä punnittava arvotekijä.

Tiedän Ursuitin toimivan enkä lukemani perusteella osaa epäillä honkkariversion toimivuutta. Mukavuus kuitenkin maksaa.

Terv.
Antti
tintti kirjoitti:
Törmäsin tänään kaarinan honkkarissa nordic sea merkkiseen kuivapukuun,joka ei ollut lainkaan pahan hintainen 299 euroo.Onko jollain jo kokemuksia puvusta?


Honkkarin sivuilla vähän ristiriitaista tietoa. Tekstissä lukee nepreeni manseteista ja lopussa kerrotaan miten latex mansetit leikataan sopiviksi? Kuvassa näyttää kyllä neopren manseteilta. Kusivetskarin puute ja kun laatu on iso kysymysmerkki, niin laittasin parisataa lisää ja ostaisin suomalaista laatua.



Ylös

Meininki
Viestin otsikko: Re: Kokemuksia pelastuspuvuistaLähetetty: 17:26:05 14.12.2012



Liittynyt: 15:42:08 12.08.2010
Viestit: 121
Paikkakunta: Hellzinki
Otin renkailu käyttöön ton Nordicin vesien laskettua alle 10 asteen. mansetit on neopreeniä. ihan ok puku mitä nyt rupes toinen neopreeni sukka vähän tihuttaa en nyt muista monenellako reissulla,(ehkä 20:s) mutta asiallisesti hoitu puvun vaihtaminen uuteen Honkkarissa. taskuja ei puvussa liiemmin ole mutta käytän siinä puvun päällä kahluutakkia samaan tapaan kuin kahluuhousujen kanssa. On toi parempi vaihtoehto kelluntahaalareille venekäytössä ja turvallisempi renkailussa kuin kahluuhousut..
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Sen verran tarkennan, että puku on mukava päällä. Ainoastaan pukeminen on hiukan haasteellista.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Kävin tuota pukua tänään sovittamassa, tarkemmin sanottuna XL-kokoa (olen ~181cm/93kg).

Puku on hieman haastava tosiaan pukea päälle. Varmaan luonnistuu parin kerran jälkeen paremmin, eikä mulla muista merkeistä ole kokemusta. Hinta houkutti (199€) mutta ei tarvinnut silläkään hintaa tuota mukaan ottaa.

Mulle tuo puku oli hiukan liian reilu (vähän säkkimäinen) mutta L-kokoa en viitsinyt edes koittaa kun tuo päällepukeminen oli hankalahkoa, ja neopreenisukat olivat tiukan oloiset (jalka kokoa 45). Alle mulle tuli college-housut ja pitkä college-paita, tuon verran mielestäni vähintään vaatetta pitää alle mahtua, ja tuohon olisi mahtunut vaatetta ja mahaa vielä hyvinkin.

Mutta tuo sukista kiristys oli kyllä selvä deal breaker, ja minulla oli vain yhdet ohuehkot sukat jalassa. Ihmettelen kyllä miksei nuo yhtään reilummat voineet olla, kuitenkin voisi ajatella, että parikin sukkaa tulisi joskus alle? No, ei tämä mikään Ursuit olekaan.

Vetoketju oli vähän kysymysmerkki, samoin kuin saumat, jotka eivät olleet ihan priimaa - tosin ehkä riittävän hyvät kuitenkin. Jos siis koko sattuu sopimaan (jalkaa myöden) niin edullisesti tästä voisi saada kyllä ihan käyvän pelin, kuitenkin pitäen mielessä, että hinta näkyy laadussa.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Onpas XL:ään pieni sukka laitettu? Mun L-kokoisessa pidin urheilusukka+lämpösukka (villasukan paksuinen tai paksumpi) ja mahtui mun 42,5-kokoisen jalan kanssa hyvin.
Ei todellakaan mikään ursuitti, mutta kun siihen ei ollut varaa, niin pidin tuota ihan kannattavana hankintana.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Eipä toi ursuittikaan ole kovin häävi puettava. Hankala on laittaa ja varsinkin ottaa pois.
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Samtheman kirjoitti:Onpas XL:ään pieni sukka laitettu? Mun L-kokoisessa pidin urheilusukka+lämpösukka (villasukan paksuinen tai paksumpi) ja mahtui mun 42,5-kokoisen jalan kanssa hyvin.
Ei todellakaan mikään ursuitti, mutta kun siihen ei ollut varaa, niin pidin tuota ihan kannattavana hankintana.
Kuulostaa melkein samankokoiselta sukalta sitten, ei tuo XL:n ainakaan paljon suurempi voinut olla kun ohuella sukalla mun nelivitonen kiristi jo hieman. Ei puhettakaan, että olisi voinut laittaa lisäsukkaa. Kuten sanottua, niin kyllä tuo kokonaisuudessaan tuolla parilla sataa on varmasti käypä peli jos vaan koko natsaa!
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Emppai »

kapakala kirjoitti:Eipä toi ursuittikaan ole kovin häävi puettava. Hankala on laittaa ja varsinkin ottaa pois.

Hanki Gemino Operative ja jo vain on helppo!
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Emppai kirjoitti:
kapakala kirjoitti:Eipä toi ursuittikaan ole kovin häävi puettava. Hankala on laittaa ja varsinkin ottaa pois.

Hanki Gemino Operative ja jo vain on helppo!
Joo ja saappaallisen seahorsen pukee samassa ajassa kun kelluhaalarin ja saappaat.
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Emppai kirjoitti:
kapakala kirjoitti:Eipä toi ursuittikaan ole kovin häävi puettava. Hankala on laittaa ja varsinkin ottaa pois.

Hanki Gemino Operative ja jo vain on helppo!
No just se on! Mutta kun puku ei jousta yhtään niin on hankala hartioiden kohdalta..
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Hämppy
Viestit: 1422
Liittynyt: 09:19:02 03.10.2009
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Hämppy »

Samtheman kirjoitti:Kävin jopa uimassa ton kanssa, hyvin kellutti.
Pulikoitko kauan ja mikkä oli veden lämmöt? Tuliko vilu?
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Simriksen satama-altaassa muutaman minuutin. Ei se vilu ole ku aluskerroksista kiinni, ei puvusta. Eikä tullu vilu, eikä vuotanu. Vesi 4-5 tai jotain sinnepäin...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
icefisher
Viestit: 8
Liittynyt: 10:54:18 27.04.2013
Paikkakunta: ulkoilma

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja icefisher »

On se kyllä piru vie halpa jos kahteensataan jo tippunu hinta. Parempi tuokin on varmasti kun ei mitään, ainakin viimesille jäille kun mennään henkensä kaupalla. Onhan nuo ursuitit järkyttävän kalliita se on totta.. Kuitenkin se on vain kalvollinen puku. On tuo ursuitin merkkikin kyllä järjettömän kallis..Niillä hinnoilla luulisi kyllä katetta olevan myynnissä. Oma uusi stromforcen one puku päästi vettä läpi sukista koko jalkaterän alueelta kun tuli uimassa käytyä tarkoituksella pukua koittamassa. Todella ilkeä tunne kun jalkoihin pikkuhiljaa tunkeutuu kosteus ja hyytävä kylmyys amkaa nipistellä 4 asteisesta vedestä. Vituttaakkin meinaa kun tonnin hintainen puku ei uutenakaan pidä mitä lupaa..
Jatkuvia kireitä.
Avatar
wishky
Kaappi-Insinööri
Viestit: 3920
Liittynyt: 06:58:37 06.03.2006
Paikkakunta: koti toistaiseksi

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja wishky »

icefisher kirjoitti:On se kyllä piru vie halpa jos kahteensataan jo tippunu hinta. Parempi tuokin on varmasti kun ei mitään, ainakin viimesille jäille kun mennään henkensä kaupalla. Onhan nuo ursuitit järkyttävän kalliita se on totta.. Kuitenkin se on vain kalvollinen puku. On tuo ursuitin merkkikin kyllä järjettömän kallis..Niillä hinnoilla luulisi kyllä katetta olevan myynnissä. Oma uusi stromforcen one puku päästi vettä läpi sukista koko jalkaterän alueelta kun tuli uimassa käytyä tarkoituksella pukua koittamassa. Todella ilkeä tunne kun jalkoihin pikkuhiljaa tunkeutuu kosteus ja hyytävä kylmyys amkaa nipistellä 4 asteisesta vedestä. Vituttaakkin meinaa kun tonnin hintainen puku ei uutenakaan pidä mitä lupaa..
Eiköhän vuoto mee takuuseen.
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
icefisher
Viestit: 8
Liittynyt: 10:54:18 27.04.2013
Paikkakunta: ulkoilma

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja icefisher »

Kyllä luulis korvaavan jos se nyt niin vuoto on. Hullulle vaaan tuntuu kun kumpikin jalkaterä on kosteana koko alueelta tasaisesti, voiskohan se olla noista sukista kiinni vaan. Kun ei oo ollu kun tavallisia ja lämmittäviä paksuja sukkia alla. Jos sinne koittais vielä ihoa vasten jotain kosteutta siirtäviä hengittäviä sukkia alimmaks, jos se on vain omaa hikeä mikä tuntuu niin märälle ja kylmälle iholla kuivuttuaan. Tuntuu niin hullulle jos tonnin puku vuotaaa jo uutena noin..
Jatkuvia kireitä.
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: onko kellään kokemusta tälläsestä kuivapuvusta?

Viesti Kirjoittaja pike »

Pukuhan antaa suojan ettei vesi pääse iholle. Tuonne alle pitäisi vielä pukea lämmittävä vaatekerros eristeeksi lämmölle, myös riittävän lämpimät sukat tai huopikkaat.

Kannattaa näin keväällä käydä joku kerta kellumassa puku päällä. Itselleni oli nimittäin iso yllätys, vaikkei vesi tule iholle niin kylmyys tulee. Kerta harjoittelun jälkeen olen survonut riittävästi vaatetta puvun alle, jottei tositilanteessa tarvitse palella.
Vastaa Viestiin