Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Maailma on taas tänään hiukan kauniimpi kuin eilen näin vetouistelijan sinisin silmin.
Kohkajään alla piilee salaisuus jota taas tänäkin vuonna pyrin selvittämään.

Koko pitkän talven on mieleni sopukoissa vaeltaneet erilaiset ajatukset siitä miten toteuttaisin tulevan kauden vetelyni. Paljon hyviä ideoita täällä pyörivien vetoexperttien tarinoista kerättyäni olen tutkiskellut omaa sisintäni vetouistelijana.

On hienoa huomata että meitä samanlaisia ihmisiä on monia, sekä useita vielä kaapissa olevia jotka ulkoisen paineen alla eivät uskalla myöntää omaa suuntautumistaan vetelyyn.

Vetouistelu on hanke joka vie mennessään, se vie kaiken ajan, rahan mutta antaa myös hiljaisinakin syönnin hetkillä unohtumattomia luontoelämyksiä joita ei voi mitata materiaalisilla arvoilla.

Koetan kerätä tänne omia kokemuksiani, tietojani sekä taitojani. Joillekkin naurettavaksi, joillekkin opettavaisiksi tarinoiksi siitä että näinkin voi toimia. Kalastus ei ole totuuksia vaan kaiken tiedon ja taidon jalostamista omaan käyttöön sopiviksi. Kalastus on ikuista oppimista ja uuden löytämistä.

Kaksi viikkoa on vielä oman kauteni aloittamiseen mutta kauteen valmistautumista on tehty koko talvi. Siimat vaihdettu keloihin, Siis käännetty toisin päin, moottori huollettu, enää veneen pesu ja paketti on valmis vesille kuten kipparinsa.

Uudet perukesetit on työn alla ja tänä kautena siirryn 50cm pitkiin perukkeisiin koska pidän siitä että voin tarvittaessa nostaa saaliin kyytiin suoraan perukkeesta. Tuleva kesä on kokeilujen aikaa, jo viimekesänä aloituksen saanut syvänveden kalastus pohjia pitkin saa jatkoa painouistinkalastuksen muodossa. Tarkoituksena kalastaa 15m alueita kesällä päiväsaikaan.

Kova luotto on myös Karikon uusiin omiin tilausväreihin sekä mahdollisiin uusiin tuttavuuksiin viehepuolella.

Mutta jatketaan tästä enemmän kun on jotain oikeaa kerrottavaa.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

Uu jeah! Jäämme mielenkiinnolla odottamaan mitä tuleman pitää! Ja mikäli koukkuja terottaessa aika käy tylsäksi, kelpaisi tänne vaikka votokraahviset todistusaineistot tilausvärien ihmeellisestä maailmasta - mikäli salaisuuden verho ei ole liian raskas raotettavaksi.
Kireitä!
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Juu, kyllä mä availen avoimesti salaisuuksien arkkujani...:)

Kaikki osaamani ja oppimani on opittu joiltain muilta, tietenkin hiukan omaan tapaan ja kalastustottumuksiini mukauttaen. Mä olen sellainen laiskan pullea uistelija...

Koko kesän on vene myös vapaa vieraileville kalamiehille jos vaan aikataulut ja mahdollisuudet antavat myöten.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Vairus
Viestit: 61
Liittynyt: 12:10:48 19.07.2010

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Vairus »

Tämä vaikuttaa varsin hyvältä topikilta. Jos saa udella niin missä päin Savoa suunnilleen uistelu tapahtuu?
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Eteläisellä Kallavedellä
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Vähän käytössäni olevasta välineistöstä.

Vene:
Bella 530 HT/ Honda 50HP nelari kone
Tuo vene on ollut omaan uistelukäyttööni ideaali paketti tuossa hintaluokassa.
Kaikki on käsien ulottuvilla varsinkin yksin uistellessa.
Tämä vene on yksinuistellessa sellainen hyvän/ kohtuukelin vene.
Vastatuuleen ei pysy suunnassaan millään ellei ole käsi kokoaikaa ratissa.

Mutta aina ison kalan iskiessä voi kääntää myötäiseen...:)

Varustuksena 8 putken targakaari, Big Jonin keloilla.
Lisäksi peräkaiteessa kolme putkea takavavoille jotka yleensä on aina vain tiellä mutta tulee käytettyä usein myös yksin veneessä ollessa kivalla kelillä.

Lisäksi veneessä on neljä Scottyn telinettä lähinnä sivutönkkö käytössä sekä säippäuistelussa vaikka vene ei olekkaan siihen käyttöön mikään optimi.

Kaiku/plotteri combona Lowrancen väriyhdistelmä. Joka on kuitenkin enemmän plotterikäytössä kun en jaksa välittää kalojen uintisyvyydestä kun ne kuitenkin kokoajan liikkuu....:)

Normaalisti uistelen pikkukelkoilla mutta varustukseen kuuluu myös isot kelkat. P.J.H. n puusta tekemät järeät laitokset. Tulevana kesänä olisi tarkoitus taas palata isojen kelkkojen käyttöön enemmän.

Keloina mulla on Daiwa Accudepth 47LC jotka ostin aikoinani jenkeistä mittari ominaisuuden takia. Tällainen laiskanpuoleinen kun olen ja aina unohti laskea siimanohjaimen liikkeet...:)

Ei mikään kelojen ferrari mutta olen niillä pärjännyt erittäin hyvin kuhan ja hauen kalastuksessa. Parempiakin olen kyllä kavereiden veneissä käyttänyt mutta ei pureuduta nyt niihin.

Vapoina nyt käytössä abun vetotikut, ne vaan tuntuu mukavimmilta käyttää. Varastossa myös ugly stikyt ja daiwan valkoiset tikut.

Vieheitä on omaan käyttöön liikaa ja vetoaikaa saa yleensä luottovieheiksi muodostuneet vieheet. Nykyään veturivaappuna aina Karikon 18cm ja perävaappuina vaihtelee, P.J.H, Perza, Karikko, Bomber sekä iso liuta muita vieheitä....näistä sitten enemmän kauden edetessä.
Viimeksi muokannut Haukkivesku, 09:31:02 04.05.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Vähän kalastustavoistani:
Näistä asioista luultavasti on enemmän eriäviä mielipiteitä muiden kalastajien kanssa...:)

Lähes aina mä uistelen tuplauistin virityksellä siten että pääsääntöisesti käytän pitkää vapautuspituutta veturivaapun ja perävaapun välissä.
Yleensä lasken perävaapun 20-20ft/6-9 metriä veturivaapun taakse. Tämän jälkeen lasken veturivaapun(Yleensä Karikko 18cm) 80-100ft (24-30 metriä.

Tuolla virityksellä perävaappu pyrkii yleensä kulkemaan aika pinnassa joka on ollut minulle toimiva systeemi.

Mulla on aina puolellaan identtiset tuplaviritykset. Pikkukelkoilla en koskaan ujuta lauennutta settiä väliin vaan siirtelen settien paikkoja siten että aina lasken uuden pyynnön lähimmäksi venettä. Tämän takia käytän identtisiä settejä.

Sivutönköissä mulla on tuplaviritys siten että perävaappu on muutaman metrin vaparilla ennen painouistinta joka on mallia helvetin raskas. Lasken sen yleensä viiteen metriin...Köyhän miehen takila...:)

Samoiten mulla on yleensä kaksi perävapaa jotka olen vetänyt Scottyn välilaukaisimilla kiinni veneen perään jolloin lyhyellä vapautuspituudella saadaan siima lähtemään veden pinnan läheltä. Sillä tavoin ne on nopea kelata edestä pois.

Sitten mennäänkin kiistanalaiseen ja ihmetystä kalakavereideni keskuudessa herättäneeseen aiheeseen eli kelan jarruihin. Mulla jarrut on aina melkeen tapissa. Mä uskon siihen että tuolla mä olen saanut tartutettua kalat paremmin, uskon asia ehkä mutta ei multa montaa kalaa ole karannutkaan...

Tarvittaessa väsytyksen aikana sitä sitten löysäilen tarpeen mukaan.

Kelkkojen laukurit on jäykällä sillä jos pikkukala ei sitä laukaise tulkoon perässä ja odotetaan isomman kalan sen syövän...:)
Viimeksi muokannut Haukkivesku, 09:29:30 04.05.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Suhtautuminen saaliiseen:
Vapautan kaiken mitä en syö ja kalastan syödäkseni.
Meillä mökillä kalankäsittely menee niin että minä kalastan ja siivoan kalat
mummot tekevät niistä ruoan (83 ja 75 vuotiaat leidit).

Meillä kuha ja hauki on ruokana samanarvoinen.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Satunnaiskalastaja
Viestit: 486
Liittynyt: 23:24:00 10.12.2009

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Satunnaiskalastaja »

Kiitokset Haukkivesku, on hienoa saada kuulla rutinoituneen uistelijan kokemukseen perustuvaa oppia ja asetelmakuvauksia. Jatka vaan samaan tapaan.
Vairus
Viestit: 61
Liittynyt: 12:10:48 19.07.2010

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Vairus »

Haukkivesku kirjoitti:Vähän kalastustavoistani:
Näistä asioista luultavasti on enemmän eriäviä mielipiteitä muiden kalastajien kanssa...:)

Lähes aina mä uistelen tuplauistin virityksellä siten että pääsääntöisesti käytän pitkää vapautuspituutta veturivaapun ja perävaapun välissä.
Yleensä lasken perävaapun 20-20ft/6-9 metriä veturivaapun taakse. Tämän jälkeen lasken veturivaapun(Yleensä Karikko 18cm) 80-100ft (24-30 metriä.
Saisko tuosta siimavirityksestä jonkunlaista paintkuvaa? Miten saat kelattua paketin sisään jos veturivaapun jälkeen on vielä 6-9 metriä siimaa seuraavaan vaappuun?
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Joko mä otan tuplavirityksen irti, riippuen perässä tulevasta kalasta..
Jos ei isompaa niin liipasen veturin ämpäriin ja vedän kalan siimasta kyytiin....:)
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Mä menen tälläisillä tuplauistin virityksillä:

Muitakin variaatioita on koska mä meen myös peltilitkoilla....:)

Vaappulitkakin on painojenkanssa uisteluun.

Lisäksi on ollut käytössä normaali kolmileikari mutta silloin vapautuspituus perävaapulle on ainoastaan vavan pituus käytännön syistä.
Liitteet
tuplauistin_viritys.jpg
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Markki
Viestit: 299
Liittynyt: 08:27:35 07.10.2010
Paikkakunta: Walkiakoski

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Markki »

Haukkivesku kirjoitti:Mä menen tälläisillä tuplauistin virityksillä:

Muitakin variaatioita on koska mä meen myös peltilitkoilla....:)

Vaappulitkakin on painojenkanssa uisteluun.

Lisäksi on ollut käytössä normaali kolmileikari mutta silloin vapautuspituus perävaapulle on ainoastaan vavan pituus käytännön syistä.
Hieno homma kun viittit näin seikkaperäisesti kertoa ja vielä kuviakin laittaa "virityksistä".Paljon niistä on apua ja toivonkin että muut alaan vihkiytyneet tekisi samoin.KIITOS :)

T:Viime syksynä vetämään innostunut noviisi.
Kyllä tuskan kestää kun lystin muistaa.
Vairus
Viestit: 61
Liittynyt: 12:10:48 19.07.2010

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Vairus »

No huh huh, jos tuosta ei ymmärrä niin sitten on meikäläisessä vikaa. Kiitos hienosta kuvasta ja ideasta! Olen pitkään etsinyt jotain helpohkoa mallia tuplauistimien vetoon, tuo sormen ympäri kieritetty looppi on hyvä idea eikä tarvitse ylimääräisiä T-leikareita ostella ja haeskella. Oikeasti kestävät ovat harvassa...
Avatar
Herra 47
Viestit: 198
Liittynyt: 21:11:09 21.09.2010
Paikkakunta: Labelled mentally deranged

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Herra 47 »

Hyvää iltaa!

Hienoa Vesku että viitsit kirjoitella hauenuistelujuttuja tänne. Kirjoitit mm., että olet laiska uistelija. Tuo sun tuplaviritys ei kuitenkaan ole mun mielestä laiskan miehen hommaa, se kun vaatii jonkin verran vaivannäköä. Itse olen (vielä laiskempana?) jonkin verran vetänyt tuplia laikoviiksellä, jonka olen vääntänyt vakiosta noin 45 asteen kulmasta hiukan yli 180 asteen kulmaan -> taipuu vedossa noin 180 asteeseen. Noin vaaput saa kauemmaksi toisistaan ja viikseen voi viritellä veturiksi vaikka 18 cm Karikon ja sen kaveriksi vielä ainakin noin 15-senttisen niukkapotkuisen vaapun. Eivät tunnu sotkeentuvan. Isommille vaapuille pitäisi sitten varmaan olla jo isompi viiksikin.

Kun pääset kevään ekalle reissulle ja arvatenkin arska paistaa kirkkaasti, niin muista sitten tahkota lärviin vähintään ½ kiloa aurinkorasvaa ettei pala naamari kuten allekirjoittaneella viimeviikkoisessa kauden avauksessa. Olin reissun jäljiltä (2 pv) kuulemma sen näköinen kuin olisin ryypännyt viikon putkeen. :shock:

Edit:Tosin joidenkin mukaan näytän aina samanlaiselta :roll:
Vihernieriä paras nieriä - Nokkalohi paras lohi - Jänkäkoera paras koera
Ipe
Uimamaisteri
Viestit: 1244
Liittynyt: 22:42:26 11.04.2007
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Ompa mielenkiintoista juttua! Aika paljon tuntuu olevan samaa uistinkalustoa kuin minullakin, mutta tuplia en ole oikeastaan käyttänyt kuin muutaman kerran. Onko muutes tuossa lovransessa ollut ongelmia (lähetin omani eilen huoltoon, tuo tuli veneen mukana kaupassa).
Kalagalle
Viestit: 569
Liittynyt: 13:43:06 12.12.2006
Paikkakunta: Tre

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Kalagalle »

Täähän on veskun ketju, mut laitampa silti kun käsiteltyjä aiheita liippaa, niin mulla viiksessä (tosin vähän isompi kun laiko) iso painokuva tai kunnolla syvälle menevä vaappu ja sitten toiselle vaapulle vajaa vavan mitta siimaa ennen vaappua, eipä ole koskaan sotkeentunut..

Kireitä veskulle ja tunnetusti vavat taipuu :ohno:
Kala se on pienikin kala....
Avatar
hemu75
Viestit: 101
Liittynyt: 10:43:10 25.01.2011
Paikkakunta: etelä

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja hemu75 »

Lainataan myös ketjua. Itekki tuli tossa nyt viiksi ostettua ja ensitestit tehty, eikä kertaakaa sotkeentunu. Meinasin tossa kesällä vedellä pohjia pitkin, ni minkäkokonen paino sinne toiseen päähän kannattaa laittaa?
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Riippuu tavoite syvyydestä, siiman paksuudesta, vetonopeudesta ja vedettävästä vaapusta.
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

hemu75 kirjoitti: ni minkäkokonen paino sinne toiseen päähän kannattaa laittaa?
Sen verran näsäviisastelen tässä muiden ketjuun aiheettomia viestejä, että toi tarvittavan painon määrä on varmaan kovasti riippuvainen mm. vallitsevasta vedensyvyydestä sekä vetonopeudesta 8) Osta erilaisia painoja ja kokkeile.

Itsekin väänsin eilen 5kpl lisää isoja viiksiä 2mm tig-hitsauslangasta. Vähän löysän oloiset viikset tuli vrt. edellisiin 3mm langasta väännettyihin verrattuna, mutta kai noilla vetelee.
Avatar
hemu75
Viestit: 101
Liittynyt: 10:43:10 25.01.2011
Paikkakunta: etelä

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja hemu75 »

No pitänee ostaa muutama erikokonen. mut jotain osviittaa. grammoista. Veden max on syvyys on 7m. 13cm-18cm Karikkkoa ja 12cm-18cm nilsua olis tarkotus syvällä uitella. Ja nii hiljaa ku koneella pääsee. Suurkuha tavotteena.
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

hemu75 kirjoitti:No pitänee ostaa muutama erikokonen. mut jotain osviittaa. grammoista. Veden max on syvyys on 7m. 13cm-18cm Karikkkoa ja 12cm-18cm nilsua olis tarkotus syvällä uitella. Ja nii hiljaa ku koneella pääsee. Suurkuha tavotteena.
7m vettä ja 18cm Karikko on melkeinpä vapaastihengittävästi vedettävissä. Eihän se 7 metriin mene, mutta jos vetolinjoille tulee matalampiakin kohtia...

Omilla asetuksilla 18cm Karikko vetäen menee 80g suurin piirtein puolessa välissä siimaa jonnekin 8m syvyyteen uistentelemaan, ehkä himpun vajaa. Tuossakin se nopeus on niin ratkaiseva tekijä, 120g painoakin tulee käytettyä "samoihin syvyyksiin".

Sekin vaikuttaa vedätkö yhdistelmää sivutönkössä vai plaanerissa, itse pidän plaanereissa pienempiä painoja ihan vain sisäkurvien hidastelun takia.

Pohjan laatu on meikäläisellä myös painonvalintaan vaikuttava tekijä. Karikon nokka kun on sellainen että hörppii sitä scheisseä kyytiin oikein innokkaasti. Sellainen "hipaisusta paskanen" -tyyppinen humusjärven pohja pistää vetelemään uistimia mieluummin vähän liikaa irti pohjasta kuin että saisi koko ajan olla kiskomassa uistimia ylös - ainakin plaanerista.

Karikossa on myös jo ihan jonnin verran nostetta, jos oikein hitaasti vedät voi uistin jäädä vajaaksi jo omasta luonnollisestakin uintisyvyydestään. Sinuna lähtisin kokeilemaan erilaisia kumitappipainoja ~puoleen väliin vetosiimaa, osta vaikka 20g, 40g, 60g ja 80g painoja par kappaletta kutakin. Tuskin vesissäsi tosin noita suurempia painoja tarvitset... Vai viiksen painostako oli kyse, siihen riittänee varmaan 10-40g mainiosti.

MUOKS: Niin siis hetkinen, olitko vetämässä viiksessä Karikkoa ja painoa? Tuossahan käy pian niin, että karikko ui alla ja pieni paino päällä, tuskin sitä haluat :-D Karikossa kuitenkin aika reilusti sitä imua alaspäin. Pistä se Karikko viikseen alas veturiksi ja yläpuolelle joku pintauintinen vaappu kuten Haukkariveskun kuvassa tuolla aikaisemmin.
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Tässä meikäläisen vetokuvio kun ittekseni haluan lähteä hurjastelemaan.
Ite tykkään siitä että vapoja sojottaa joka suuntaan vaikka se enimmäkseen haittaa
kalastusta mutta musta on mukavaa ottaa turhia vapoja tieltä kuin olla tekemättä mitään....:)
Liitteet
vetokuvio.jpg
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Jape313
Viestit: 14
Liittynyt: 17:39:02 11.07.2010

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Jape313 »

Missä päin etelä kallavettä haukivesku pääasiassa uistelee? mielenkiintoista katella tekijä miesten rapsoja omilta kalavesiltä. Omat uistelut keskittyvät puutossalmen lossin etelä puolelle.
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: Haukkivesku vetää ja vetouistelee

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Pääsääntöisesti hietasalon etelä ja pohjoispuolella.
Välillä piipahtaen myös isojen poikien alueille eli
ollinselälle ja sen reunoille.

Ite en tykkää kuitenkaan tuosta syvänmeren kalastuksesta kun en tykkää
suuremmin pyytää "jalokalaa"...:)

Pääsääntöisesti kalastan 6 metrin vettä, matalampi ei ole mua varten vaikkakin välillä
viritän vaaput uimaan kahteen metriin ja paukuttelen matalampia patteja.

Nyt olis kesällä tarkoitus perehtyä tuohon +- 15 metrin veden kalastukseen jossa olen täysi noviisi. Enemmänkin kyllä painottuen päiväsaikaan.

Mulla kylläkin kuuden metrin vesi toimi viime kesänä myös päiväaikaan.

Kova hinku olis myös ahvenen uisteluun mutta mulla ton puolen osaaminen on täysi nolla.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Vastaa Viestiin